باید تلاش کنیم دانش آموزان از حافظه محوری به سطوح بالاتر یادگیری ارتقاء یابند | |
| |
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر علی اصغر فانی در جلسه معارفه دکتر عمادی رئیس جدید مرکز سنجش آموزش و پرورش که ساعت 15 روز چهارشنبه۹۲/۸/۸ در سالن جلسات مرکز فوق تشکیل گردید ،با اشاره به دو ماموریت مهم این مرکز افزود: اولین ماموریت مرکز سنجش کنترل کیفیت آموزش است و در این راه باید با طرح سئولات مناسب دانش آموزان را از حافظه محوری به سمت یادگیری در سطوح بالاتر سوق داد. وی کنترل و ارزیابی طرح ها و برنامه های آموزشی و پرورشی را از ماموریت های دیگر این مرکز برشمرد و اضافه نمود با ارزیابی دقیق مشخص می شود طرح های اجرا شده تا چه اندازه موفق بوده و یا در اجرا با چه موانعی روبرو بوده اند دکتر فانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف کنکور اضافه کرد باید ساز و کار اجرای این مصوبه آماده شود که با کم رنگ کردن کنکور و تقویت جایگاه امتحانات داخلی مدارس می توان به این هدف دست یافت وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با حضور دکتر عمادی که شخصیتی فرهیخته و دانشگاهی و آشنا با پژوهش هستند و بهره گیری از نظرات افراد با تجربه و توانمند این امر محقق گردد. وی با اشاره به سطوح مختلف یادگیری بلوم افزودباید تلاش کنیم دانش آموزان از حافظه محوری به سطوح بالاتر یادگیری ازجمله کاربرد، ترکیب و ارزشیابی و قضاوت ارتقاء یابند. گفتنی است در این جلسه دکتر کفاش مشاور وزیر و سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، بطحایی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی،دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و جمعی از روسای مراکز و مدیران کل حوزه ستادی حضور داشتند . این گزارش می افزاید در پایان این جلسه حکم انتصاب دکتر عمادی توسط دکتر فانی به وی اعطا شد و از زحمات عرفی تقدیر و تشکر به عمل آمد. شایان ذکر است دکتر عبدالرسول عمادی دکترای تاریخ علم و مدرس دوره دکترای تاریخ علم هستند که سابقه مدیر کلی آموزش و پرورش استان های بوشهر و خوزستان را نیز در کارنامه شغلی خود دارند. |