deny deny

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش    Sanjesh

توحید جعفریان
( پست سازمانی : کارشناس مسئول سنجش)
*****************************************
دکتری(PhD):مهندسی کامپیوتر(Architecture)
کارشناسی ارشد:مهندسی کامپیوتر (Architecture)
کارشناسی :مهندسی کامپیوتر (Software)
-زبان انگلیسی
jafarian.eng1@gmail.com
*****************************************
:Field of Specialization
PhD : Computer Engineering-Architecture
M.SC. : Computer Engineering-Architecture
B.SC. : Computer Engineering-Software







دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور


Updates آپدیت آنتی ویروس NOD 32


شاخه‌های نظری به دو رشته علوم پایه و علوم انسانی کاهش می‌یابند

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده در پایه دهم شاخه نظری به مجموعه علوم پایه و علوم انسانی تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز برگزار شد، درباره کاهش شاخه‌های تحصیلی در دوره متوسطه، گفت: هم‌اکنون در دوره متوسطه سه شاخه نظری، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای داریم.

وی افزود: شاخه نظری شامل رشته‌های ریاضی، معارف اسلامی، علوم تجربی و علوم انسانی است، اما از سال آینده در این تقسیم‌بندی‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود به گونه‌ای که در پایه دهم دو شاخه نظری و فنی و مهارتی را خواهیم داشت که شاخه نظری شامل مجموعه‌های علوم پایه و علوم انسانی می‌شود و شاخه فنی و مهارتی مجموعه‌های صنعت، خدمات و هنر را شامل می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: در پایه یازدهم و دوازدهم شاخه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و نظری که شامل رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی است، خواهیم داشت که زیرمجموعه‌های علوم پایه به دو بخش تجربی و ریاضی تقسیم شده و علوم انسانی زیرمجموعه معارف را دارد.

وی تاکید کرد: هیچ محتوای آموزشی در آموزش و پرورش رسمیت ندارد جز اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن را تولید کرده باشد. هر وعده‌ای که سازمان‌های مختلف از جمله محیط زیست یا دخانیات مبنی بر ورود مباحث موردنظر آنها به کتاب‌های درسی عنوان می‌کنند، تایید نمی‌شود.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های در آستانه ازدواج به عنوان آموزش‌های خانواده در کتاب‌های درسی پایه یازدهم و دوازدهم گنجانده خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در پایه هفتم ضمیمه ویژه دختران و در پایه هشتم ضمیمه ویژه پسران وجود دارد که در ضمیمه ویژه دختران، بهداشت جنسی آمده است.

وی با اشاره به پخش خبری در صدا و سیما مبنی بر کمبود کتاب درسی در مدارس و توزیع نامناسب آن، گفت: باید توجه داشت در آموزش و پرورش مشت نمونه خروار نیست، تعداد ۱۰۰ هزار مدرسه در سراسر کشور داریم، برای آنکه حکم بدهیم که کاستی  وجود دارد، باید از ۱۰ هزار مدرسه بازدید کرده باشیم تا بتوانیم آن را تعمیم دهیم.

محمدیان با بیان اینکه تمام مدارس، کتاب‌های درسی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر آن در انباری‌های ادارات آموزش و پرورش نیز کتاب‌ها موجود است و امسال در شهر تهران شاهد ثبت‌نام اینترنتی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی بوده‌ایم و تا امروز خبری مبنی بر اینکه مدرسه‌ای اعلام کند کتاب درسی نگرفته، نداشته‌ایم.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای نخستین‌بار امسال فروش اینترنتی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی را تجربه کردیم، اما برای وارد شدن به سایت، کد ملی نیاز بود و برخی از دانش‌آموزان اتباع دارای کد ملی نبودند و امکان ثبت نام اینترنتی برای آنها وجود نداشت، لذا برای تهیه کتاب‌های درسی باید به مدارس مراجعه می‌کردند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه برنامه درسی ملی اولین سند از زیرنظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که آن را اجرا کردیم، خاطرنشان کرد: البته می‌پذیرم که کاستی‌هایی نیز وجود دارد، ولی موفق شدیم با تدابیر خاص کتاب‌های درسی پایه اول تا ششم ابتدایی را مطابق با برنامه درسی ملی تولید کنیم و در دوره متوسطه اول نیز در پایه‌های هفتم تا نهم این اتفاق افتاد.

محمدیان تصریح کرد: در تعاریف ما ۹ سال نخست تحصیلی دوره اجباری و عمومی است، دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در این پایه‌ها باید در مدارس حضور پیدا کنند و هر فردی که مانع تحصیل شود، مرتکب جرم شده و تفاوتی ندارد که دولت یا خانواده زمینه تحصیل را فراهم نکرده باشند. دولت موظف است تا ۹ سال دوره تحصیل را اجباری کند. در سه سال دوره متوسطه دوم نیز آموزش‌های غیرتخصصی رایگان است.

وی افزود: امسال در بحث تولید کتاب‌های درسی ۵ تا ۱۰ درصد اضافه تولید داشته‌ایم، یعنی ۱۳۰ میلیون جلد کتاب درسی تولید شده است که ۱۰ میلیون آن اضافه است.

نظرات  (۱)

۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۲ کورش دارابی
با سلام، بنده مشاور دبیرستان هستم و خوشحال شدم که رشته علوم پایه از تلفیق رشته تجربی و ریاضی به وجود آمده و فکر میکردم با تدابیر آموزشی لازم تا پایان تحصیلات متوسطه تداوم خواهد داشت و به این صورت هم خیل عظیم پشت کنکوریهای تجربی کاسته می شود و دانش آموزان علوم پایه هم توان قبولی در رشته های پزشکی را دارند و هم مهندسی هایی که فقط مختص دانش آموزان ریاضی بود و از طرفی دیگر وسوسه هایی که برای دانش آموزان ریاضی فعلی ما مبنی بر پزشک شدن با شرکت در کنکور تجربی ایجاد می شد به پایان می رسید ولی متاسفانه باز هم همان مشکلات باقی است و قرار است از سال دوم متوسطه مجددا رشته های ریاضی و تجربی از هم جدا شوند واقعا خودتان آسیب شناسی کنید وجود یک رشته به نام علوم پایه و امکان قبولی هم در مهندسی ها و پزشکی ها بهتر است یا روال گذشته، آمارهای قبولی های دو رشته را بنگرید، بازار ناعادلانه تجاری که در حیطه کنکور(علی الخصوص تجربی) با عناوین موسساتهای مختلف ایجاد شده را توجه داشته باشید و تصمیمی مجدد بگیرید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی