deny deny

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش    Sanjesh

توحید جعفریان
( پست سازمانی : کارشناس مسئول سنجش)
*****************************************
دکتری(PhD):مهندسی کامپیوتر(Architecture)
کارشناسی ارشد:مهندسی کامپیوتر (Architecture)
کارشناسی :مهندسی کامپیوتر (Software)
-زبان انگلیسی
jafarian.eng1@gmail.com
*****************************************
:Field of Specialization
PhD : Computer Engineering-Architecture
M.SC. : Computer Engineering-Architecture
B.SC. : Computer Engineering-Software







دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور


Updates آپدیت آنتی ویروس NOD 32


رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از احیای امتحانات شفاهی در مدارس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تنوع در نظام‌های ارزشیابی و شیوه‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش است احیای امتحانات شفاهی به عنوان یکی از نظام های ارزشیابی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

عبدالرسول عمادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد به تنوع در نظام های ارزشیابی و شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است. از همین رو مرکز سنجش در سال 93 درصدد ایجاد این تنوع در مدارس است. احیای امتحانات شفاهی که در گذشته نیز در مدارس وجود دارد از جمله برنامه‌های ما برای تنوع در نظام ارزشیابی است که با همکاری معاونتهای ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش در صدد اجرای آن هستیم.

عمادی تصریح کرد: برگزاری امتحانات شفاهی به ویژه در مقطع متوسطه مورد تاکید ما بوده و نباید اجازه داد برگزاری امتحانات نهایی مانع از برگزاری سایر آزمونهای سنجش تحصیلی دانش آموز شود.

امتحانات دانش آموزان دبیرستانی نهایی می شود

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در ادامه به نقش آموزش و پرورش در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه های سال 93، پررنگ تر کردن نقش آموزش و پرورش در سنجش دانشجوست، به این ترتیب که باید برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات نهایی در تمامی پایه های دوره متوسطه دوم از امسال انجام شود. در حال حاضر تنها امتحانات پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار می شود، اما درصدد هستیم تا 5 سال آینده و بعد از برداشتن دوره پیش دانشگاهی امتحان تمامی پایه های دوره متوسطه دوم به صورت نهایی برگزار شود و نمرات دانش آموزان به عنوان سابقه تحصیلی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد.

پذیرش 85 درصد دانشجویان بدون کنکور خواهد بود

عمادی با بیان اینکه از سال 1398 امتحانات تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم نهایی است، درباره زمان حذف کامل کنکور گفت: کنکور هیچگاه به صورت کامل حذف نخواهد شد. تلاش ما بر این است تا 5 سال آینده 85 درصد پذیرش دانشجو بدون کنکور و با تکیه بر سوابق تحصیلی باشد.

وی ادامه داد: براساس قانون نظام سنجش و پذیرش دانشجو، 15 درصد از دانشجویان با توجه به رشته انتخابی و دانشگاهی که می خواهند تحصیل کنند باید در رقابت کنکور شرکت کنند. به عنوان مثال ممکن است متقاضیان رشته پزشکی دانشگاه آزاد از طریق کنکور جذب شوند اما در سایر رشته ها نیازی به کنکور نباشد. برگزاری کنکور بستگی به تعداد داوطلبان یک رشته محل دارد که اگر بیش از اندازه باشد باید کنکور برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در ادامه به استانداردسازی سوالات امتحانات نهایی به عنوان یکی دیگر از برنامه های این مرکز در سال 93 اشاره کرد و گفت: برای حذف تدریجی کنکور نیازمند برگزاری امتحانات نهایی هستیم. لذا باید سوالات این امتحانات استاندارد شود. به همین دلیل درصدد هستیم برای طراحان سوالات نهایی دوره های تخصصی و آموزشی  برگزار کنیم.

عمادی توضیح داد: همچنین در تعامل با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تدوین صحیح متون درسی هستیم تا طراحان سوال نهایی مشکلی در طراحی سوال نداشته باشند.

وی همچنین به نظام مربوط به تضمین کیفیت اشاره کرد و گفت: یکی از قول های وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان مجلس ارتقای کیفیت بود. مرکز سنجش آموزش و پرورش مسوول تدوین نظام های مربوط به تضمین کیفیت شده است تا استانداردهای بخش های مختلف آموزش تدوین و در اختیار آنها قرار بگیرد. به عنوان مثال استانداردهای مربوط به فضا و تجهیزات آموزشی را ما تدوین و سپس در اختیار سازمان نوسازی قرار می دهیم.

نظرات  (۱)

سلام. بسیار عالی بود. به من هم سر بزن. نظر یادت نره. آفرین مهندس جون جوان!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی