deny deny

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش    Sanjesh

توحید جعفریان
( پست سازمانی : کارشناس مسئول سنجش)
*****************************************
دکتری(PhD):مهندسی کامپیوتر(Architecture)
کارشناسی ارشد:مهندسی کامپیوتر (Architecture)
کارشناسی :مهندسی کامپیوتر (Software)
-زبان انگلیسی
jafarian.eng1@gmail.com
*****************************************
:Field of Specialization
PhD : Computer Engineering-Architecture
M.SC. : Computer Engineering-Architecture
B.SC. : Computer Engineering-Software







دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور


Updates آپدیت آنتی ویروس NOD 32


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان این مطلب که باید دانش آموزان را برای انتخاب آزاد بگذاریم و اجازه دهیم خودشان گوش دهند و انتخاب کنند، گفت: در حال حاضر باید برای تحصیل در کشور آزادی داشته باشیم، در این صورت است که می توانیم بنیانگذار یک تمدن اسلامی جدید در قرن حاضر باشیم که این امر به شرطی محقق می‌شود که افراطی ها بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در دومین روز از اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون بودجه بندی برای آموزش و پرورش یکی از مشکلات این وزارتخانه بوده و همیشه شاهد بودیم وزارت آموزش و پرورش هر سال دچار کسری بودجه بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش پایین بودن حقوق معلمان و مزایای آنها بوده و این موضوع باعث شده بسیاری از استعدادهای درخشان کمتر رغبت می‌کنند به دستگاه تعلیم و تربیت ورود کنند. بعضی ها هم فکر می‌کنند از آنجایی که کار یاددهی آسان است معلمان ساده تر، می توانند آموزش دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته ما هم در دوران ریاست جمهوری نتوانستیم به بودجه ای که دوست داشتیم دست پیدا کنیم اما راهکارهایی هم در دوران آقای نجفی طراحی شد تا بتواند مشکل کسری بودجه را حل کند.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: یکی از افتخارات انقلاب این است که مدارس امروز ترکیب معلمان زن و مرد را با هم دارد البته در بعضی نقاط تعداد معلمان خانم بیشتر است و در بعضی شهرستان ها کمتر است و این موضوع خودش یک اشکال است چرا که باید به تناسب دانش آموزان، معلمان زن و مرد در سطح تعلیم و تربیت داشته باشیم. البته معتقد نیستم که زن نمی تواند دانش آموز پسر را تربیت کند و بالعکس.

وی ادامه داد: مسئله بعدی در آموزش و پرورش این است که ما باید از لحاظ تامین معاش برای معلمان و مدیران شرایطی را به وجود آوریم که دغدغه اصلی آنها خدمت به آموزش و پرورش باشد نه تامین معاش. البته در حال حاضر شاهد هستیم وضعیت مالی فرهنگیان ما کمتر از حد متوسط جامعه است چرا که این قشر حریص و دنیاطلب نیستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان در سالهای گذشته از 20 میلیون نفر به 12 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: نباید در حال حاضر برای حل این مسئله به معلمان فشار بیاوریم و باید از وقت و ابزاری که در دست داریم به بهترین شکل استفاده کنیم. نمی گوییم که فضای آموزشی لزوما تجملاتی باشد و به حدی که این فضا وسیع و قابل تدریس باشد کفایت می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مشارکت مردم در اداره آموزش و پرورش گفت: این طور نیست که دولت باید تمام هزینه های آموزش و پرورش را تقبل کند و در این راستا باید مشارکت مردم و اولیا افزایش یابد و انجمن های اولیا و مربیان در مدارس فعال شوند.

وی با اعلام اینکه در گذشته قرار بود 10 درصد آموزش به بخش خصوصی واگذار شود و در حال حاضر به 7.5 درصد رسیده است، اظهار داشت: تمامی نهادها و خانواده ها باید در آموزش و پرورش مشارکت حداکثری داشته باشند تا این نونهالان که سر تا پا استعداد هستند در شرایط بهتری آموزش ببینند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه پیشنهاد کرد: در حال حاضر در مدارس غیر انتفاعی که دارای نیروی مازاد هستند می توان به آنها کمک کرد تا این افراد مدارس غیرانتفاعی تاسیس و اداره امور مدارس به خود آنها واگذار شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با آمدن دانشگاه آزاد اسلامی آن موقع نمی شد دانشگاه غیر دولتی داشته باشیم اما امام (ره) این کار را کرد. همین کار را می‌شود در مدارس غیرانتفاعی نیز ادامه داد و ما می توانیم بسیاری از بازنشستگان و کسانی که در حال خدمت هستند به مدارس غیرانتفاعی ارجاع دهیم.

وی گفت: در حال افراطی ها از ابتدای انقلاب کار را خراب و ارتباط ما را با دنیا محدود کردند و البته هنوز هم این مشکل وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما در حال حاضر از جریانات افراطی در کشور ضررهایی کرده ایم و اسلامی که با علم بوده و شعارش تقوا، عدالت و اعتدال است با این موارد جور در نمی‌آید.

سالانه 180 هزار تحصیلکرده به خارج از کشور فرار می کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این روزها صندوق بین المللی پول آمار هشدار دهنده ای اعلام کرده و گفته سالانه 180 هزار تحصیلکرده به خارج از کشور فرار می‌کنند که البته ممکن است به دلایل مختلفی همچون مشکلات سیاسی و یا اینکه می‌خواهند بهتر زندگی کنند، باشد.

وی گفت: همچنین صندوق بین المللی پول اعلام کرده ایران سالانه 150 میلیارد دلار سرمایه های انسانی خودش را به دلیل خروج این نیروها از دست می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه تبادل علم را قبول دارم اما باید با برنامه باشد، اظهار داشت: اگر این تعداد نیروی تحصیلکرده را با برنامه به خارج از کشور بفرستیم و آنها در مقابل برای رفت و آمد خود امنیت داشته باشند مطمئنا این افراد به سرمایه های عظیم کشور تبدیل می‌شوند و می توانند افکار ایرانی را به دنیا نشان دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما باید دانش آموزان را برای انتخاب آزاد بگذاریم و اجازه دهیم که آنها خودشان گوش دهند و انتخاب کنند، گفت: در حال حاضر باید برای تحصیل در کشور آزادی داشته باشیم، در این صورت است که می توانیم بنیانگذار یک تمدن اسلامی جدید در قرن حاضر باشیم که این امر به شرطی محقق می‌شود که افراطی ها بگذارند.

انگیزه خدمت را می گیرند

وی در ادامه در خصوص استیضاح وزیر علوم گفت: وزیری که به تازگی بر مدیریتش مسلط شده بود را عزل می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود انگیزه خدمت از انسانها گرفته شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به بیانات رهبر در خصوص دولت اعتدال گفت: رهبر معظم انقلاب چند هفته گذشته در جمع مسئولان اعلام کردند عمیقا به اعتدال اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: اگر نهادهای ما پایبند باشند انتخابات، رای مردم را تبلور می‌دهد و مطمئنا مردم انتخاب بد نمی‌کنند چرا که افکار عمومی کمتر از افکار شخصی اشتباه می‌کند و این یک ابزار درست است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حال که روش کار با اعتدال است دیگر اختلافات سیاسی چه معنایی دارد؟ تهمت ها، فحاشی ها و زندانی ها چه معنایی دارد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی