deny deny

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش    Sanjesh

توحید جعفریان
( پست سازمانی : کارشناس مسئول سنجش)
*****************************************
دکتری(PhD):مهندسی کامپیوتر(Architecture)
کارشناسی ارشد:مهندسی کامپیوتر (Architecture)
کارشناسی :مهندسی کامپیوتر (Software)
-زبان انگلیسی
jafarian.eng1@gmail.com
*****************************************
:Field of Specialization
PhD : Computer Engineering-Architecture
M.SC. : Computer Engineering-Architecture
B.SC. : Computer Engineering-Software







دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور


Updates آپدیت آنتی ویروس NOD 32


زخم

محققان در یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت چسب ترمیم کننده پوست حاوی سلول های زنده شدند.

امیر شاملو، مدیر واحد فناور نیلا گستر دانش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: محققان این واحد در حوزه بافت مهندسی شده پوست فعالیت می کنند که در این راستا چسب ترمیمی حاوی سلول زنده برای درمان سوختگی های عمیق و زخم های دیابتی طراحی و ساخته شده است.

وی تاکید کرد: این محصول به صورت چسب بر روی زخم قرارداده می شود که حاوی سلول های سالم و زنده کشت شده در محیط انکوباتور است.

این محقق با بیان اینکه در درمان زخم های عمیق باید سلول های اطراف زخم نیز شرایط لازم برای زنده ماندن تکثیر و مهاجرت را داشته باشند، افزود: داروهای لازم برای فراهم آوردن این شرایط به محصول تولید شده افزوده می شود تا فرآیند فعالیت سلول های زنده اطراف محیط زخم را تسریع بخشند.

شاملو تاکید کرد: همچنین در این محصول حمایت مکانیکی سلول ها توسط مواد پلیمری زیست سازگار تامین می شود تا سلول ها شرایط مطلوب متناسب با بافت طبیعی را دارا باشند.

وی با بیان اینکه در برخی از زخم ها بافت رگ ها نیز آسیب می بینند، گفت: برای درمان این نوع زخم ها نیز برخی از داروها و سلول های بنیادی تشکیل رگ در چسب درمانی گنجانده می شود تا عمل رگ زایی تسریع یابد.

این محقق اضافه کرد: روند بهبود زخم با چسب ترمیمی حاوی سلول زنده براساس عمق زخم طی یک تا دو هفته به طول می انجامد.

شاملو گفت: چسب ترمیمی حاوی سلول زنده بر روی نمونه های حیوانی و انسانی آزمایش شده و درحال دریافت مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت است تا طی چند ماه آینده فرآیند تجاری سازی آن فراهم شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی