deny deny

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش    Sanjesh

توحید جعفریان
( پست سازمانی : کارشناس مسئول سنجش)
*****************************************
دکتری(PhD):مهندسی کامپیوتر(Architecture)
کارشناسی ارشد:مهندسی کامپیوتر (Architecture)
کارشناسی :مهندسی کامپیوتر (Software)
-زبان انگلیسی
jafarian.eng1@gmail.com
*****************************************
:Field of Specialization
PhD : Computer Engineering-Architecture
M.SC. : Computer Engineering-Architecture
B.SC. : Computer Engineering-Software







دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور


Updates آپدیت آنتی ویروس NOD 32


خبرگزاری فارس: نظام رتبه‌بندی فعلی معلمان بر اساس قانون خدمات کشوری است

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی که ابلاغ شده است با آنچه در گذشته تهیه شده بود متفاوت است، گفت: آنچه به عنوان نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شده براساس قانون خدمات کشوری است.



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، گفت: زمانی که در سال 90 سند تحول بنیادین را رونمایی کردیم، تهیه 3 سند را شروع کردیم که یکی از آنها تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان بود که اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سند دوم برنامه درسی ملی بود، افزود: سند برنامه درسی ملی کل قوانین حاکم بر کتاب‌ها و کلاس‌ها را شامل می‌شود که این سند نیز مصوب شده و در اختیار مسئولان قرار گرفته است.

حاجی‌بابایی سند سوم را نظام رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد و ادامه داد: در سال 1391 جلسه‌ای سه جانبه در مشهد با حضور آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و این مأموریت در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که کار تحقیقاتی کند و نظام رتبه‌بندی معلمان را بنویسد.

وی اضافه کرد:‌ بنده مسئولیت این کار گروه را برعهده گرفتم و حدود یک سال طول کشید که با همکاری برخی از فرهنگیان، نظام رتبه‌بندی معلمان تدوین شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان شامل سه محور است، اظهار داشت: تا زمانی که از معلم تعریف درست و حسابی نکنیم مشکلات در آموزش و پرورش وجود خواهد داشت چرا که جایگاه معلم را در بین کارمندان تعریف کردیم. در حالی که جایگاه معلم براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین به عنوان هیأت علمی تعریف می‌شود.

وی افزود: بر این اساس 4 رتبه شامل مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم را تعریف کردیم تا معلم با هر سابقه‌ای که دارد متناظر با هم‌ردیف خودش در دانشگاه، حداقل 80 درصد حقوق را دریافت کند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی که بنده از آن صحبت می‌کنم با آنچه در حال حاضر ابلاغ شده کاملاً متفاوت است؛ این نظام رتبه‌بندی فعلی براساس قانون خدمات کشوری ابلاغ شد و دولت به دنبال این بود که تقویتی در حقوق معلمان انجام دهد.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: بنده معتقدم اول باید حقوق معلمان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری تکمیل شود یعنی آن تفاوت‌ها و تبعیض‌ها برطرف شود سپس نظام رتبه‌بندی اجرا شود.

وی افزود: در بعضی مواقع گفته شده است که برای کسب امتیاز در نظام رتبه‌بندی، معلمان باید به دنبال مقاله و... باشند در حالی که اصلاً این طور نیست چرا که در دانشگاه نیز تعداد کمی از اساتید دانشگاه، استاد تمام می‌شوند.

حاجی بابایی اضافه کرد: ما 4 رتبه اعلام کرده‌ایم و تمام معلمان از مدرک کاردانی به بالا، «مربی معلم» خواهند شد و حقوق‌شان مطابق با هم ردیف آنها در دانشگاه اعمال می‌شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت:‌ بر این اساس اگر معلمی بخواهد استاد یار شود باید مراحلی را طی کند و ما در مراحل بسیار بالا اعلام کرده‌ایم که باید 2 مقاله داشته باشد که آن هم منظورمان مقاله علمی که از آن تولید علم شود، نیست. بلکه باید مقالاتی در رابطه با تدریس و کار آموزش و پرورش باشد.

وی در پایان تصریح کرد: ما می‌گوییم تا روزی که معلم را کارمند می‌دانید مشکل حل نمی‌شود و اگر می خواهیم آموزش و پرورش، آموزش و پرورش باشد و در کشور حرکت قوی و قدرتمند داشته باشد معلمان ما باید در کنار اساتید هیأت علمی، پژوهشگران و فناوران دیده شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی