deny deny

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش    Sanjesh

توحید جعفریان
( پست سازمانی : کارشناس مسئول سنجش)
*****************************************
دکتری(PhD):مهندسی کامپیوتر(Architecture)
کارشناسی ارشد:مهندسی کامپیوتر (Architecture)
کارشناسی :مهندسی کامپیوتر (Software)
-زبان انگلیسی
jafarian.eng1@gmail.com
*****************************************
:Field of Specialization
PhD : Computer Engineering-Architecture
M.SC. : Computer Engineering-Architecture
B.SC. : Computer Engineering-Software







دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور


Updates آپدیت آنتی ویروس NOD 32


رقابت غولهای فناوری برای توسعه اینترنت از فضا

درحالی که تنها ۳.۲ میلیارد نفر در دنیا کاربر اینترنت هستند، غولهای فناوری نظیر گوگل در سال ۲۰۱۵ پروژه های مهمی را برای باقیمانده جمعیت محروم جهان از این شبکه جهانی دنبال کرده اند.به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ملل در تازه ترین برآوردهای خود اعلام کرده که ۳.۲ میلیارد نفر در دنیا هم اکنون آنلاین هستند. این بدان معناست که ۵۶.۶ درصد از ساکنان زمین هنوز به اینترنت دسترسی پیدا نکرده اند. نکته قابل تأمل اینجاست که روند دسترسی مردم به اینترنت در دنیا طی یک سال گذشته روند کاهشی داشته است به طوریکه از رشد ۷.۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۶.۹ در سال ۲۰۱۵ نزول کرده است.

با این حال در سالی که روزهای پایانی آن سپری می شود گوگل و فیس بوک در قالب پروژه هایی رقابتی تلاش کردند تا این روند را معکوس کرده و نرخ دسترسی مردم در سراسر جهان به اینترنت را افزایش دهند.

گوگل در پروژه جهانی خود موسوم به Project Loon بالنهای هلیومی متعددی را به فضا می فرستد تا دسترسی مردم در نواحی دورافتاده را به اینترنت پرسرعت LTE فراهم آورد.

پرواز این بالنها در سال ۲۰۱۵ بر فراز شیلی، نیوزلند و استرالیا ادامه داشته و گفته می شود به زودی مناطق بیشتری را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

امضای قراردادی میان گوگل با دولت اندونزی برای توسعه پروژه Project Loon یکی از تاریخی ترین اتفاقاتی بوده که در زمینه توسعه همگانی اینترنت در سال ۲۰۱۵ روی داد.

از سوی دیگر فیس بوک نیز تلاش مشابهی را آغاز کرده است.

این شرکت در ماه جولای پهپاد خورشیدی با پهنای بال ۴۲ متر راهی لایه استراتوسفر جو زمین کرد تا با استفاده از پرتوهای لیزری و ارتباطات رادیویی دسترسی مردم در نواحی دورافتاده زمین به اینترنت را فراهم آورد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی