deny deny

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش Sanjesh

**************************

سنجش    Sanjesh

توحید جعفریان
( پست سازمانی : کارشناس مسئول سنجش)
*****************************************
دکتری(PhD):مهندسی کامپیوتر(Architecture)
کارشناسی ارشد:مهندسی کامپیوتر (Architecture)
کارشناسی :مهندسی کامپیوتر (Software)
-زبان انگلیسی
jafarian.eng1@gmail.com
*****************************************
:Field of Specialization
PhD : Computer Engineering-Architecture
M.SC. : Computer Engineering-Architecture
B.SC. : Computer Engineering-Software







دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور


Updates آپدیت آنتی ویروس NOD 32


آزمایشگاه

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: از کل ۱۵۷۰۸ طرح پژوهشی که از حمایت مالی دولت و بخش خصوصی برخوردار بوده نتایج تعداد ۱۵۴۷۱ طرح به شکل مقاله در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است .



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: در توسعه علمی، اختصاص بودجه به تحقیقات در علوم، فناوری و علوم انسانی و اجتماعی امری رایج و متداول است. در کشورهای مختلف و بویژه در کشورهای پیشرفته صنعتی بودجه پژوهشی از سوی شرکتها (واحدهای تحقیق و توسعه) و دولت که عمدتا از طریق دانشگاهها و موسسات علمی تخصصی انجام می گیرد، تامین می شود.

وی افزود: به طور کلی، صنعت و بخش خصوصی در فعالیتهای مختلف تحقیقاتی سرمایه گزاری می کنند. در ایران سالها است که دولت می کوشد بین دانشگاهها و صنعت رابطه علمی تحقیقاتی منطقی و دایمی ایجاد کند. موفقیت هایی نیز در این زمینه حاصل شده است ولی رضایتبخش نیست.

مهراد اظهار داشت: بر اساس داده های پایگاه استنادی تامسون رویترز در ایران از ابتدا تاکنون تعداد ۱۵۷۰۸ طرح مورد حمایت مالی قرار گرفته است. البته این داده ها مستند به این است که گیرندگان حمایت مالی در گزارش تحقیق خود که آن را به صورت مقاله علمی منتشر کرده و در اثر خود به این موضوع  اشاره کرده باشند. حمایت  مالی از طرحها در وهله اول در حوزه شیمی چند رشته ای (۱۱۲۸ مورد) و سپس در حوزه های داروسازی ۸۷۲ مورد، مهندسی برق و الکترونیک به تعداد ۸۰۱ مورد، علم مواد چند رشته ای ۶۹۷ مورد، و مهندسی شیمی ۶۰۲ مورد صورت گرفته است.

این استاد علم اطلاعات ادامه داد: سایر رشته ها از قبیل شیمی فیزیک و شیمی هر کدام با ۵۸۵ طرح، بیوتکنولوژی با ۵۱۰ طرح و پزشکی داخلی با ۴۷۹ طرح در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی گفت: از کل ۱۵۷۰۸ طرح پژوهشی که از حمایت مالی دولت و بخش خصوصی  برخوردار بوده، نتایج تعداد ۱۵۴۷۱ طرح به شکل مقاله در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است و به این موضوع اشاره کرده اند.

مهراد درباره توزیع طرح ها از نظر کمکهای مالی گفت: دانشگاه تربیت مدرس با ۲۳۹۸ طرح در راس دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور قرار دارد. در مرحله بعد، دانشگاه تهران با ۱۷۰۷ طرح، دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۱۶۵۳ طرح، دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۴۶۰ طرح، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۲۰۷ طرح در مرتبه های دوم تا پنجم قرار دارند.

چهره ماندگار علمی کشور افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۰۵۵ طرح، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۰۱۲ طرح، دانشگاه علم و صنعت ایران با ۹۷۵ طرح، دانشگاه شیراز با ۶۳۳ طرح و دانشگاه فردوسی مشهد با ۵۷۷ طرح رتبه های ششم تا دهم را در اختیار دارند.

به گفته این استاد علم اطلاعات و دانش شناسی بیشترین حمایت مالی ار طرح های تحقیقاتی توسط بنیاد ملی علم ایران شامل ۲۱۹۴ طرح، دانشگاه غلوم پزشکی تهران شامل ۱۲۴۳ طرح، دانشگاه تهران شامل ۱۲۴۲  طرح، دانشگاه تربت مدرس شامل ۷۰۰ طرح، پژوهشگاه دانشهای بنیادی شامل ۶۶۳ طرح، دانشگاه فردوسی مشهد شامل ۶۳۷ طرح دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامل ۴۳۹ طرح، سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای (سرن) ۲۵۹ طرح و انستیتو پاستور ایران شامل ۲۷۰ طرح صورت گرفته است.

وی درباره  حمایت مالی سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای افزود: در طرح های پژوهشی که از حمایت مالی این سازمان برخوردار بوده صدها پژوهشگر از چندین کشور جهان شرکت دارند که دانشمندان ایران از بعضی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی نیز برای اجرا دعوت به همکاری می شوند. در این نوع تحقیقات سازمانهای دیگری نیز پشتیبانی مالی می کنند. به عنوان مثال، پژوهشگاه دانشهای بنیادی نمونه ای از موسساتی است که در این نوع طرحهای تحقیقاتی حضور فعال دارد.

وی به جدیدترین طرحی که توسط این پژوهشگاه مورد پشتیبانی مالی قرار گرفته اشاره کرد وگفت: این طرح در حوزه ریاضیات است و مقاله آن در همین سال میلادی منتشر شده است. این طرح توسط مریم جهانگیری از دانشگاه خوارزمی، نعمت اله شیرمحمدی از دانشگاه تبریز و شراره تهمتن از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به اجرا در آمده است.

مهراد خاطر نشان کرد: اکنون دانشگاهها در بسیاری از کشورهای جهان دانشگاههای پژوهش محوراند. صنعت با دانشگاه همکاری می کند. پتانسیل دانشگاههای بزرگ و صنعتی ایران بسیار زیاد است اما تعداد طرحها بسیار کمتر از توان علمی دانشگاهها و مراکز پژوهشی است. در این زمینه سمیناهای زیادی برگزار شده است. الگوهای مختلفی نیز وجود دارد که می توان از آنها برای ایران و دانشگاهها و صنایع آن استفاده کرد. آیین نامه های مختلفی نیز تدوین شده است. دفاتر همکاریهای علمی دانشگاهها باید بیشتر تلاش کنند تا پیوند میان دانشگاه و صنعت را برقرار و مستحکم تر کنند. زمینه های تحقیقاتی فراوانی وجود دارد که در صورت برقراری ارتباط تنگاتنگ، کیفیت خدمات و محصولات ارتقاء یافته و اقتصاد مقاومتی به سهم خود نیز محقق خواهد شد. این نکته ای است که نظام به برقراری رابطه منطقی و کامل بین اینها تاکید دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی